Електронний підпис (ЕП)

Електронний цифровий підпис (ЕЦП) є одним з невід’ємних реквізитів документу, створеного в електронному вигляді. Він підтверджує юридичний статус такого документу.

ЕЦП генерується з використанням криптографічного методу шифрування. Як наслідок, створюється цифровий шифр, який супроводжується ключами, які забезпечують шифрування і дешифрування даних.

Різновиди ключа

Для генерування ключа використовується декілька різновидів криптографічних маніпуляцій. Найбільш розповсюдженими є асиметричні та симетричні шифрування:

  • симетричне шифрування забезпечує створення двох ідентичних ключів, при цьому перший ключ забезпечує “закриття” документу, в другий його “відкриття” (такий спосіб попереджує передачу даних від втручання третьої сторони);
  • асиметричне шифрування передбачає створення відкритого та закритого ключів, як результат шифрування документу забезпечується завдяки відкритому ключу, а його дешифрування – закритому ключу.

Електронний підпис, проставлений на документі, слугує в якості підтвердження справжньості документу. Також він дозволяє визначити, хто конкретно підписав документ.

Проте це не єдина інформація, на яку вказує ЕЦП. Він також дозволяє зафіксувати дату і час створення документу, його підписання. Також фіксуються зміни, які було внесено вже після створення документу.

Оформлення ЕЦП

Оформити електронний підпис необхідно, перш за все, тим особам, які зобов’язані подавати електронну звітність в контролюючі органи. Багато підприємств, закладів вже давно перейшли на електронний документообіг, який значно спростив виконання багатьох виробничих задач, забезпечив автоматичне формування звітів, подання їх до контролюючих органів.

Проте для того, аби скористатися такими повноцінними можливостями, важливо зробити електронний підпис.

Для отримання електронних ключів необхідно звернутись до Акредитованого центру сертифікації ключів.

Отримати ЕЦП можуть не лише юридичні особи і підприємці. Його також можуть оформити фізичні особи. Аби скористатися такою послугою, необхідно зібрати такі документи:

  • паспорт;
  • копія паспорту (1-6 сторінки);
  • копія довідки про присвоєння ІПН, завірена підписом власника;
  • заявка на формування кваліфікованого сертифікату ЕЦП (її формують і роздруковують з програми Медок);
  • договір про надання послуг ЕЦП, заповнений і підписаний в двох екземплярах;
  • акт надання послуг, підписаний фізичною особою.

Якщо було надано всі документи, співробітники АЦСК генерують ключ ЕЦП, записують його на знімний носій. Якщо фізична особа не надала увесь пакет документів, оформлення ЕЦП буде неможливим. В якості знімного носія раніше можливо було використовувати флешки, диски CD-R.

Проте в даний час настійливо рекомендують використовувати спеціальні захищені пристрої: токени або смарт-карти. Найбільш популярними є токени, зовнішньо схожі на флешки. Захищені носії забезпечують повноцінний захист записаних метаданих. Доступ до зчитування забезпечується лише після введення паролю. При невірному введенні пароля токен блокується, і поставити кваліфікований електронний підпис не буде вже ніякої можливості.

Компанія Укрзвіт надає можливість придбати високоякісні токени, які буде доставлено за вказаною адресою в максимально стислі терміни.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: